REGULAMIN W "PIGUŁCE"
W związku z dzisiejszą inauguracją sezonu NLP, prezentujemy najważniejsze punkty regulaminu rozgrywek.

1. Czas trwania jednego meczu to 2x25 minut. Mecze rozgrywane na boisku "Orlik" (przy Szkole Podstawowej Nr 7 - Mokrzyszów, ul. H. Sienkiewicza 215.)
2. Drużyny muszą posiadać jednolite stroje piłkarskie wraz z numerami. W każdym meczu może wystąpić jeden zawodnik bez numeru (nie dotyczy bramkarza), ale musi on posiadać koszulkę w tym samym kolorze co reszta zespołu.
3. Operator kamery jest jednocześnie asystentem sędziego, ale tylko w przypadku wyjścia piłki za linie boczną boiska. (Sygnalizuje on uniesioną ręką wyjście piłki, ale nie decyduje o kierunku).
4. Podczas trwania meczu zawodnicy rezerwowi danej drużyny ustawieni są wyłącznie za swoją bramką. Tam również odbywają się zmiany.
5. Zawodnik ukarany żółtą kartką, odbywa karę za swoją bramką.
6. Każdy zawodnik występujący w NLP gra na swoją odpowiedzialność. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kontuzje oraz inne sytuacje losowe.
7. Każdy zawodnik musi mieć ukończone 16 lat. (Jeżeli zawodnik nie ma ukończonych 18 lat, wymagana jest zgoda na piśmie od prawnego opiekuna).
8. Na obiekcie sportowym obowiązuje zakaz całkowitego spożywania alkoholu oraz palenia papierosów.
9. Każdy zawodnik NLP powinien na każdym meczu posiadać dokument tożsamości. Organizator zastrzega sobie możliwość sprawdzenia i zweryfikowania tożsamości każdego zawodnika przed meczem, w trakcie meczu oraz po zakończeniu meczu.
10. Na boisku w każdej drużynie jednocześnie przebywa 5 zawodników z pola oraz 1 bramkarz, wyraźnie odróżniający się kolorystycznie od reszty zespołu.
11. Drużyna ma prawo do opóźnienia meczu maksymalnie 5 minut tylko z powodu braku wystarczającej ilości zawodników. Do rozpoczęcia meczu potrzeba jest minimum 5 zawodników (4+1). Jeżeli po upływie 5 minut od planowanego rozpoczęcia meczu dana drużyna nie będzie posiadała wystarczającej ilości zawodników do gry to mecz będzie traktowany jako walkower dla drużyny przeciwnej.
12. Kapitan każdej drużyny odpowiada za ławkę rezerwowych. Na ławce rezerwowych przebywać mogą jedynie osoby uprawnione do gry w danym meczu. Jeżeli w trakcie meczu sędzia dostrzeże niesportowe zachowania z ławki rezerwowych, a nie jest w stanie zidentyfikować winnego zawodnika, to odpowiedzialność za przewinienie przejmuje kapitan, który zostanie ukarany karą indywidualną w zależności od powagi przewinienia (żółta lub czerwona kartka).
13. Auty zza linii bocznej wykonywane są nogą. Piłka w momencie wykopu przez zawodnika musi znajdować się za linią boczną lub jakąkolwiek częścią obwodu na linii bocznej. Jeżeli piłka całym obwodem będzie na polu gry, aut przyznaje się drużynie przeciwnej.
14. Gra wślizgiem w bliskim kontakcie z przeciwnikiem jest zabroniona. Jeżeli wślizg wykonany jest w promieniu 2 metrów od przeciwnika, a zagranie to wyraźnie naraża na niebezpieczeństwo rywala, sędzia zarządza rzut wolny pośredni. Jeżeli zdarzenie miało miejsce w polu karnym zawodnika "faulującego" to gra zostanie wznowiona rzutem wolnym pośrednim z linii pola karnego. Wślizg, który ma na celu wyłącznie zablokowanie strzału lub podania i wykonany jest w bezpiecznej odległości, nie będzie traktowany jako przewinienie. Zakaz gry wślizgiem nie obejmuje bramkarza we własnym polu karnym.
15. Rzut karny wykonywany jest z odległości 9 metrów.
16. Odległość przeciwnika od piłki przy wznowieniu gry wynosi 5 metrów. Każde wznowienie gry (aut, rzut wolny, rzut rożny) można zgłosić sędziemu, że ma być wykonywane na gwizdek. Sędzia wtedy odsuwa mur na dokładną odległość i wznawia grę gwizdkiem.
17. Żółta kartka – Kara dwuminutowa, ODLICZANA OD MOMENTU WZNOWIENIA GRY. Zawodnik odbywa karę w swojej strefie zmian i tylko z tego miejsca może powrócić na boisko.
18. Czerwona kartka – oznacza wykluczenie zawodnika z meczu i konieczność gry w osłabieniu przez 5 minut. Strata bramki w osłabieniu powoduje uzupełnienie składu do 6 zawodników. Zawodnik wykluczony nie może przebywać na ławce rezerwowych.